Forumul tehnic dedicat pasionatilor de VW si Audi
Acum este Vin Apr 18, 2014 6:10 am

Ora este UTC + 2 [ DST ]




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 8 mesaje ] 
Autor Mesaj
MesajScris: Dum Mai 10, 2009 9:45 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Sâm Mar 07, 2009 9:41 pm
Mesaje: 442
Locaţie: Suceava
Salut. Tutorialul ce va urma va prezenta procedeul de schimbare a termostatului la un motor 2.0 benzina audi B4, motor in 4 cilindri. Dat fiind faptul ca pe motor avem si pompa de servo-directie, e nevoie de slabirea ei din suport ca sa avem posibilitatea sa o rotim pentru a avea un acces mai usor la schimbarea termostatului.
Procedura aceasta de schimbare a termostatului se aplica la mai toate modelele de audi cu servodirectie care au motoare in 4 cilindri :80, 100, A4, A6, etc.

Pentru inceput am ales un termostat bun, de firma care sa nu ne faca neplaceri iarna cand un termostat ieftin si slab are tendinta sa nu inchida complet fapt ce face ca motorul sa ajunga mai greu sau deloc la temperatura de regim optim, aceea in jur de 88-90 de grade.
Asa ca sfatul meu este sa nu aruncati banii pe termostate de 30-40 de lei si sa va orientati catre ceva mai bun.
Ataşamente:
DSC01886.JPG
DSC01886.JPG [ 60.14 KiB | Vizualizat de 8673 ori ]

Motorul cobai in acest « experiment » este un audi B4 2.0 multipunct in 4 cilindri cod ABK 115 cai.
Referitor la golirea instalatiei de racire cu antigel a motorului se pot folosi mai multe metode : ori varianta mai comoda si facem operatiunea incepand cu slabirea colierelor care duc la vasul de expansiune si colectarea lichidului in niste sticle, ori ne bagam sub masina cu un vas de rufe mai mare si colectam lichidul care incepe sa curga din momentul in care desfacem corpul care gazduieste termostatul.

Noi am aplicat a doua metoda, adica accea mai riscanta ca sa faci un dus cu ceai cald.

Pentru inceput se indeparteaza scutul de la motor cu grija.
Ataşamente:
HPIM1808.JPG
HPIM1808.JPG [ 109.69 KiB | Vizualizat de 8673 ori ]
Ataşamente:
HPIM1810.JPG
HPIM1810.JPG [ 105.78 KiB | Vizualizat de 8671 ori ]

Dupa indepartarea scutului se identifica suruburile de fixare a pompei de servo/directie. Slabim piulitele de prindere dupa care ori tragem de pompa mai spre exteriorul motorului ca sa avem acces la termostat ori scoatem pompa cu totul din suport ca sa avem un acces si mai mare. Noi am aplicat a doua metoda si se vede din poze ca pompa am scos-o din suportul ei de prindere pe motor. Atentie ca pompa e angrenata de curea dar nu are treaba cu distributia asa ca stati linistiti.
Ataşamente:
HPIM1811.JPG
HPIM1811.JPG [ 101.08 KiB | Vizualizat de 8670 ori ]
Ataşamente:
HPIM1813.JPG
HPIM1813.JPG [ 106.55 KiB | Vizualizat de 8668 ori ]
Ataşamente:
HPIM1814.JPG
HPIM1814.JPG [ 97.63 KiB | Vizualizat de 8656 ori ]
Ataşamente:
HPIM1816.JPG
HPIM1816.JPG [ 113.32 KiB | Vizualizat de 8658 ori ]
Ataşamente:
HPIM1817.JPG
HPIM1817.JPG [ 105.21 KiB | Vizualizat de 8663 ori ]
Ataşamente:
HPIM1818.JPG
HPIM1818.JPG [ 88.94 KiB | Vizualizat de 8687 ori ]


Mai departe se identifica cele 2 piulite care fixeaza capacul sub care se afla termostatul si se desurubeaza cu cheia tubulara. Atentie ca incepe sa curga « ceaiul » si e momentul sa pregatim un vas colector.
Ataşamente:
HPIM1820.JPG
HPIM1820.JPG [ 107.36 KiB | Vizualizat de 8682 ori ]
Ataşamente:
HPIM1821.JPG
HPIM1821.JPG [ 111.03 KiB | Vizualizat de 8687 ori ]
Ataşamente:
HPIM1824.JPG
HPIM1824.JPG [ 108.4 KiB | Vizualizat de 8684 ori ]


Dupa ce colectam tot lichidul de racire de pe instalatie, dam deoparte capacul care protejeaza la exterior termostatul. Il dam deoparte cu tot cu furtun gros de cauciuc.
Ataşamente:
HPIM1825.JPG
HPIM1825.JPG [ 116.27 KiB | Vizualizat de 8691 ori ]


Extragem termostatul cu mana precum si garnitura subtire de cauciuc care-l etanseaza.
Ataşamente:
HPIM1826.JPG
HPIM1826.JPG [ 110.74 KiB | Vizualizat de 8674 ori ]


Montam noul termostat cu tot cu garnitura noua care vine in cutie si repetam pasii in sens invers.
Ataşamente:
HPIM1827.JPG
HPIM1827.JPG [ 101.94 KiB | Vizualizat de 8680 ori ]


Dupa ce am terminat turnam lichidul de racire colectat in vasul de expansiune.
Este momentul sa trecem la un alt pas important : AERISIREA instalatiei.
Pentru asta lasam busonul scos la vasul de expansiune si pornim motorul. Va trebui sa asteptam pana deschide termostatul ca sa faca circuitul mare ca altfel nu se aeriseste.
E bine ca pana deschide termostatul sa mai apasam furtunele groase prin care trece lichidul de racire ca sa grabim procesul de aerisire.
Mare atentie la temperatura apei. Cam la 90 de grade ar trebui sa deschida termostatul asa ca mai aruncati un ochi la ceasurile de bord ca sa urmariti daca totul e in regula.
Aerisirea incepe in momentul in care se observa ca pe furtunul subtire de suprapresiune(supraplin) care intra in vasul de expansiune incepe sa curga lichid de racire cu bule de aer semn ca se aeriseste.

Dupa 2-3 minute oprim motorul ca sa mai traga lichid din vasul de expansiune si se adauga si restul de lichid de racire necesar.
Se porneste motorul dupa alte 5 minute si iar asteptam sa dea drumul termostatul.
In felul asta se asigura o aerisire sigura si fara pericole de accea e important sa acordati atentie acestui aspect.

Multumesc lui Ilie007 si lui Adi pentru ajutorul la realizarea acestui tutorial.
In final va rog ca in masura in care aveti sugestii, pareri si observatii cu privire la prezentul tutorial sa le postati aici ca sunt sigur ca mi-a mai scapat cate ceva. Vorba aia : nimic nu-i perfect pe lumea asta.

_________________
Golf mk3 1.6 ABU, 55 kw, New Orleans Edition, BBS RZ 15''


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Mai 10, 2009 10:48 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Sâm Mar 07, 2009 4:47 pm
Mesaje: 253
Locaţie: Suceava
Good job boys. Foarte util tutorialul. Ar fi interesant sa ne spui si cat timp v-a luat, problemele care pot sa apara si nivelul de dificultate al acestei operatiuni. Multumim!

_________________
------------------------------------------
Audi A4 1.9 TDI, 90 CP 1Z


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Mai 10, 2009 11:19 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie Mar 11, 2009 10:30 pm
Mesaje: 145
foarte frumos tutorialul dorutzule speram sa mai avem ocazia de a mai face inca multe si de acum incolo si sa fie utile pentru cei ce au nevoie de ele


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Mai 14, 2009 8:04 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi Mar 12, 2009 8:37 pm
Mesaje: 82
Locaţie: Bucuresti / Piatra Neamt
da, intradevar sunt folositoare aceste tutoriale, mai ales ca operatiunile pot fi facute de oricine are ceva cunostinte elementare de macanica, mai ales ca unele pot fi facute chiar si in fata blocului, evitand astfel cheltuielile la service-uri de care e doar numele, cheltuieli care pot fi redirectionate de ex pt un gratar cu prietenii :oops: ,felicitari doru si speram la mai multe, (trebuie sa negociem cu ilieoo7 sa nu dea drumul la pitbulli, salutare ilie!!)

_________________
Audi 80, B4, 85kw (116cp), motor ABK, decembrie 1993, 200000km, tanculetul meu


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Mai 23, 2009 11:38 pm 
Neconectat

Membru din: Vin Mai 01, 2009 11:38 am
Mesaje: 7
Locaţie: Sibiu
de nota 10 acest tutorial, explicat in detaliu cu poze multe si pe intelesu tuturor. chiar trebuie sa schimb termostatul poate acuma ma incumet sa il schimb singur mai economisesc niste bani. mersi frumos baieti :D

_________________
[SIGPIC][/SIGPIC]Experiences the best.......simpley AUDI.......


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Ian 25, 2010 7:20 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi Mar 12, 2009 6:30 pm
Mesaje: 121
Locaţie: Suceava
la masinile vw vento/golf se schimba la fel ?
mie la vento ff RAR imi ajunge temperatura la 70 grade. la 90 nu mi-a ajuns niciodata. e termostatul de vina nu ?

_________________
VW VENTO 1.9TDI, 90CP, 1Z


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Feb 27, 2010 9:36 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Mie Mar 11, 2009 10:30 pm
Mesaje: 145
da sigur este termostatul ,el nu mai functioneaza in parametrii,isi face deschiderea la o temperatura joasa nu la valoarea inscrisa pe termostat (ex 87 grade Celsius) iar lichidul de racire nu mai ajunge la temperatura optima de lucru a motorului


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Mar 09, 2010 10:15 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi Mar 12, 2009 6:30 pm
Mesaje: 121
Locaţie: Suceava
totusi am fost la un service sa mi`l schimbe si a zis ca nu are rost. iarna cica asa sta temperatura la el. si cum s-a incalzit un pic afara deja acul la apa se ridica destul. aproape de 90 chiar. si oricum ar fi ...dupa vreo 3 4 minute dupa ce motorul era pornit, pe vremurile cu - 30grade incepea sa bage caldura.
mi-a zis ca pe frigurile astea doar daca o fortzez la patinari sau dintrastea urca temperatur....si intradevar asa e... m-am chinuit de cateva ori sa scot masina din parcare si apa chiar ajungea aproape de 80 90.
stie cineva o metoda cum pot verifica exact daca trebuie sau nu schimbat ?

_________________
VW VENTO 1.9TDI, 90CP, 1Z


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 8 mesaje ] 

Ora este UTC + 2 [ DST ]


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica ataşamente în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România